گیلان- فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی کشفیات پلیس گفت: هتک حیثیت، نشر اکاذیب، مزاحمت‌های اینترنتی و برداشت اینترنتی غیرمجاز از مهم‌ترین جرائم ‌در حوزه سایبر هستند که میزان رشد این جرائم ۶۴ درصد بوده است و همه دستگاه‌ها و به‌خصوص رسانه‌ها باید در این ‌رابطه کمک کنند تا پلیس فتا در برخورد با مجرمین و کنترل آن‌ها موفق‌تر از گذشته حرکت کند.

 افزایش ۸۰ درصدی جرائم رایانه‌ای در استان گیلان/ کشفیات پلیس ۴۷ درصد افزایش داشت

به گزارش قدس آنلاین، سردارمحمدرضا میر حیدری صبح ‌روز شنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: تعامل خوبی بین رسانه‌های استانی و نیروی انتظامی وجود دارد، با زحمات مشترک رسانه‌ها و سایر دستگاه‌ها پلیس توفیقات خوبی در چهارماهه نخست سال داشت.

وی بابیان اینکه پلیس استان شتابی برای ارتقا سطح امنیت استان دارد گفت: ارتقای سطح دانش پلیس و اصلاح رفتاری از اولویت‌های پلیس است که خوشبختانه به نقطه خوبی رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان افزود: امیدواریم پلیس اخلاق مدار گیلان برای گردشگران و هم استانی‌های عزیز با رأفت و مهربانی در خدمت مردم عزیز باشد.

میرحیدری با اشاره به نظارت تخصصی از طریق بازرسی ناجا مطرح کرد: ۱۵۰ بازرس برای بررسی دقیق و عینی عملکرد یگان‌ها در سطح استان به مدت یک هفته حضور پیدا کردند.

وی افزود: با زحمات مردم عزیز و بزرگوار که صاحبان نظام هستند و همکاری بین دستگاه‌های مختلف همکاران ما از این ارزیابی سربلند بیرون آمدند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بابیان اینکه ۱۱ رده پلیس رتبه عالی کسب کردند بیان کرد: در سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و سرقت تحت پوشش مأمور آمار صفر بوده است و خوشبختانه در سرقت از مغازه، منزل و کیف‌قاپی کاهش داشتیم.

میرحیدری با اشاره به اینکه سرقت‌های مهم ۱۰ درصد کاهش داشته است افزود: جمع کل سرقت‌ها دو درصد افزایش داشته است که متأسفانه در سال ۹۴ به ۱۴ درصد کاهش رسیده بود.

افزایش ۸۰ درصدی جرائم رایانه‌ای در استان گیلان

وی با اشاره به روند افزایشی جرائم رایانه‌ای گفت: در چهارماهه نخست سال جرائم رایانه‌ای ۸۰ درصد افزایش داشته است و از اصحاب رسانه می‌خواهیم در این زمینه با پلیس فتا همکاری کنند.

میرحیدری در ارتباط با کشفیات مواد مخدر توسط پلیس اظهار کرد: انواع مواد مخدر ۵۷ درصد افزایش کشفیات بوده است، تمرکز ما بر روی قاچاقچیان بوده است و چند مورد را از مبدأ شناسایی کردیم و اجازه ورود به استان را ندادیم.

وی در خصوص قاچاق سوخت گفت: ۲۰۹ درصد در حوزه قاچاق سوخت افزایش کشفیات داشتیم، در حوزه ترافیکی وضعیت خوب و رضایت بخشی نداریم و مردم گیلان به‌واسطه وضعیت نامطلوب در استان تلفات زیادی متحمل می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تلفات رانندگی مطرح کرد: در چهارماهه نخست سال، تعداد مجروحین ۱۰ درصد و تعداد متوفی ۵ درصد رشد داشته است.

میرحیدری افزود: رسانه‌ها باید در جهت فرهنگ‌سازی کمک کنند تا بتوانیم توفیقات گذشته را حفظ کنیم، متأسفانه عمده تلفات متوجه عابرین پیاده و راکبین موتورسوار است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: با ایجاد فاصله خط مسیر عبور عابر پیاده و افزایش نور جاده‌ها این تلفات به رقم کمتری خواهد رسید و همه مسئولین باید در این رابطه با پلیس همکاری کنند.

میرحیدری با اشاره به رشد ۶۶ درصدی کلاه‌برداری‌ها توسط شبکه‌های مجازی و تلگرام متذکر شد: ما در ارتقای سطح دانش رسانه‌ای کاربران به‌درستی کارنکرده‌ایم و این مسئله تنها وظیفه پلیس نیست، باید فرصت بیشتری برای پلیس فتا پیش‌بینی شود تا بتوانیم پیش‌دستانه اطلاع‌رسانی کرده و دریچه‌های آسیب را ببندیم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به ۷ رتبه کشوری پلیس استان در جشنواره مالک اشتر گفت: نهضت بهسازی محیط خدمت با ابلاغیه وزارت کشور در جهت ترغیب خیرین برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در استان ایجادشده است.

وی بابیان اینکه ۵۱ پایگاه انتظامی با استفاده از منابع استانی بازسازی‌شده است افزود: باید توجه بیشتری به این بخش شود، ما باید بتوانیم‌ مراکز خدماتی خود را که مردم مرتب در آن حضور پیدا می‌کنند درخور شأن مردم و مسافران تعبیه کنیم.

میرحیدری با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی بین کارکنان و فرزندان و همسران پلیس در دی‌ماه سال ۹۶ گفت: این مسابقه در سراسر استان برگزار خواهد شد و جایزه آن سفر به عتبات عالیات خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی ۶ شهرستان به‌عنوان مرکز نشر آثار قرآنی بیان کرد: فعالیت این شهرستان‌ها موجب شده است تا بتوانیم در ارتقا فرهنگ دینی در استان قدم‌های بیشتری برداریم.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم تصریح کرد: برای هرچه بیشتر برگزار کردن عزاداری این‌ ماه باشکوه هیئت‌امنا مساجد و تکیه‌ها با همکاری با پلیس استان باید تلاش کنند مراسماتی درخور شأن حضرت سیدالشهدا برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.